Perinteinen puurojuhla

Jälleen olisi perinteisen puurojuhlan aika. Puurojuhla on salpasirkkojen syyskauden päätös (viikkokokoukset jatkuu 14.12 asti) ja joulujuhla, jossa mm. nimensä mukaisesti syödään riisipuuroa, myönnetään ansiomerkkejä, esitetään ohjelmia,minkä lisäksi sudenpennut antavat partiolupauksensa.

Tänä vuonna juhla on 6.12 klo:14.00. Paikkana toimii Sarkolan seurakuntatalo ( Suomenkatu 3 45120 Kouvola). Juhla kestää noin kaksi tuntia.

Partiota syksyyn

Kesälomat on vietetty ja paluu koulun penkeille ja arkeen on koittanut. Partio jatkuu, oletko valmis!?Käy kurkkaamassa ryhmien kokoontumisajat ryhmät välilehdeltä.Syksylle on tulossa ainakin perinteinen syysretki, syysvaellus (+15-vuotiaille), puurojuhla. Ryhmillä on omia kokouksia ja retkiä,  johtajistolle on tiedossa koulutusta. Eli jokaiselle on tarjolla jotakin! Jos et vielä ole lippukunnassamme ota rohkeasti yhteyttä ja pääset mukaan!

Herkkukorin voittaja

Sunnuntain 30.11. Museokorttelin Joulunavauksen Kouvolan Salpasirkkojen herkkukorin paino oli 6500g. Oikein veikanneita oli kolme, heidän kesken arvottiin voittaja. Voitto meni Maijalle Korialle. Onnea voittajalle ja kiitos osallistuneille!

ITSENÄISYYSPÄIVÄN SOIHTUKULKUE

Kouvolan partiolaisten jokavuotinen soihtukulkue la 6.12 lähtee klo 17 Kankaan koulun pihalta. Kokoontuminen ja kulkueeseen järjestäytyminen lippukunnittain 16.40.

Mukaan säänmukainen vaatetus, joilla voi kävellä koululta Vanhalle hautausmaalle Kasarminmäelle, n. 2km. Partiohuivi kaulaan ja heijastimet roikkumaan!  Myös oman hautakynttlän voi ottaa kulkueeseen kannettavaksi ja sankarihaudoille laitettavaksi. Hautausmaalla on pieni juhlaseremonia, jonka jälkeen mehutarjoilu. Koko perhe tervetuloa!

JOULUASKARTELU

Tervetuloa partiolaisten ja heidän vanhempiensa jo perinteiseen jouluaskarteluiltaan ma 8.12 klo 18.Ilta järjestetään tänä vuonna MARIA-SALISSA  KOUVOLAN SEURAKUNTAKESKUKSESSA ( ei siis Puhjonrannassa).Illan hinta: 2€/hlö. Hintaan sisältyy joulukahvit+tortut ja tietysti itse askartelu.

Mukaan mahtuu n.90 partiolaista. Ilmoittautumiset  ma 1.12 mennessä Sannalle (sanna.eh.laukkanen(at)gmail.com)!

Salpasirkat myyvät partiolaisten adventtikalentereita Kouvolan Prismassa 11.11, 12.11 sekä 18.11 klo 16.00-19.00! Tervetuloa tutustumaan kalentereihin sekä iloisiin myyjiimme! :)

YSP-MEDIALÄHETTILÄSKOULUTUS - HAKU ON KÄYNNISTYNYT!

Haku tammikuun 2015 medialähettiläskoulutukseen on nyt käynnistynyt.  Seuraavat medialähettiläät koulutetaan 16.-18.1.2015. Jos olet 15-22-vuotias, onnittelumme: voit hakea kurssille ja päästä sen myötä partiopesteistä parhaimpaan uudistamaan partioviestintää osana tiivistä Young Spokespeople - yhteisöä.  Pistä hakemus vetämään 16.11. mennessä ja vinkkaa koulutuksesta kaikille sopiville tyypeille! Lue lisää netistä ja Facebookista.

TOIMINTA ALKAA TAAS

Viikosta 35 alkaen ryhmät kokoontuvat taas Käpylän kirkolla! Ryhmät otsikon alta löydät ryhmäsi kokoontumisajat. Uusiakin partiolaisia otetaan mukaan toimintaan. Kaikki lapsista aikuisiin ovat tervetulleita.

Syyskauden avaustapahtuma

Lamminrannan kodalla maanantaina 18.8. klo 17:30-19:30.Tervetuloa kaikki uudet ja vanhat mukaan!! Tämä on myös oiva tilaisuus tutustua partioon jos harkitset liittymistä partioon! Kurkkaa myös facebook-sivumme Kouvolan Salpasirkat!

Kevätkauden avajaiset 5.1.2014 klo 12.30-14.00 kololla

Partiotoiminta starttaa jälleen!

Kouvolan Salpasirkkojen kevätkauden avaus pidetään Käpylän kirkon kololla ensi sunnuntaina 5.1 klo 12.30-14.00.

Ohjelmassa rentoa yhdessäoloa ja tutustumista, lomakuulumisten vaihtoa ja tulevasta kaudesta jutustelua mehun ja keksien merkeissä.

Tulkaa siis ihmeessä paikalle vaikka koko perheen voimin ja ottakaa mukaan myös naapurin lapset, koulukaverit tai muut kouluikäiset, partiosta kiinnostuneet tytöt! Myös aktiivisia aikuisia tarvitaan aina toimintaan avuksi!

Sivut