Perinteinen puurojuhla

Jälleen olisi perinteisen puurojuhlan aika. Puurojuhla on salpasirkkojen syyskauden päätös (viikkokokoukset jatkuu 14.12 asti) ja joulujuhla, jossa mm. nimensä mukaisesti syödään riisipuuroa, myönnetään ansiomerkkejä, esitetään ohjelmia,minkä lisäksi sudenpennut antavat partiolupauksensa.

Tänä vuonna juhla on 6.12 klo:14.00. Paikkana toimii Sarkolan seurakuntatalo ( Suomenkatu 3 45120 Kouvola). Juhla kestää noin kaksi tuntia.

Puurojuhlassa on perinteisesti ollut myös tapana tuoda mukanaan n.2-5€ joululahja, joka laitetaan yhteiseen isoon säkkiin, josta jaetaan juhlan lopussa jokaiselle lahjantuoneelle toinen lahja.

Puurojuhlan jälkeen on myös mahdollisuus osallistua yhdessä koko kouvolan alueen partiolaisten järjestämään perinteiseen itsenäisyyspäivän soihtukulkueeseen. Kulkue lähtee klo: 17.00 entisen Kankaan koulun pihalta jossa tapaamme porukalla n. Klo: 16.40. Kulkue päättyy Kouvolan vanhalle haustausmaalle, missä on mm.mehutarjoilu. Kulkuetta varten sudenpennulla olisi hyvä olla lämpimät vaatteet, hautakynttilä ja partiohuivi mukana.

Sekä puurojuhlaan että soihtukulkueeseen ovat myös perheenjäsenet tervetulleita.Sähköpostilla 3.12 mennessä montako perheestänne osallistuu ja mitä allergioita/ruokarajoitteita teillä on. sannasalu (a) gmail.com